Yapı Denetim İzin Belgesi Vize İşlemi İstenen Evraklar
- YAPI DENETİM İZİN BELGESİ (ASLI)
- TİCARET SİCİL MÜDÜRLÜĞÜNDEN ALINAN SON ORTAKLAR LİSTESİ (ASLI)
- (Son Ortaklar Listesi; Ticaret Sicil Müdürlüğünden alınacak olup, Ticaret Odasından alınan belgeler kabul edilmeyecektir.)
- TİCARET SİCİL GAZETESİ (ASLI VEYA ONAYLI SURETİ)
- Ticaret Sicil Gazetesi son 1 ay içerinde e-imzalı ya da ıslak imzalı olacaktır.
- TİCARET ODASI FAALİYET BELGESİ
- Son 2 ay içerisinde düzenlenmiş e-imzalı ya da ıslak imzalı olmalıdır. Firma Yapı Denetim hizmeti dışında herhangi bir faaliyette bulunmamalıdır.
- VERGİ LEVHASI
- Ticaret Sicil Gazetesindeki adres ile vergi levhası üzerindeki adres aynı olmalı,
- ARAÇLARA AİT RUHSAT FOTOKOPİLERİ, KİRALIK İSE SÖZLEŞMELERİ
- Kiralanan araçlarda ruhsat sahipleri ile firma temsilcileri sözleşme imzalaması gerekmektedir. (En az 3 araç)
- BİLGİSAYAR, YAZICI VE FOTOKOPİ MAKİNESİ FATURALARI
- Ofiste en az 5 Bilgisayar,2 Yazıcı,1 Fotokopi makinesi olmalı ve fatura fotokopileri tarafımıza sunulmalıdır.
- KAT PLANI
- En az 100 m2, Yönetici odası, arşiv, proje inceleme bölümü gösterilecek, firma kaşesi ve imzası olmalıdır.
- OFİS TAPUSU VEYA KİRA KONTRATI
- Kira kontratı Yapı Denetim Firması adına olmalıdır. Kira kontratı Fotokopisi tarafımıza verilmelidir
- YAPI DENETİM İZİN BELGESİ VİZE ÜCRET DEKONTU
- Dekontun açıklama bölümüne; kuruluş unvanı, denetim izin belge numarası ve vize için yatırıldığı belirtilecek.
- MEVCUT ORTAKLARIN SABIKA KAYDI OLMADIĞINA DAİR ADLİ SİCİL BELGESİ
- Adli Sicil Kaydı, müracaat tarihi itibari ile son 3 ay içerisinde alınmış ve TC Kimlik Numarası, Adı-Soyadı, Doğum Tarihi ile birlikte konusunun RESMİ KURUM İBARELİ olarak sorgulanmış olması gerekmektedir.
- Adli Sicil Kaydı ve Adli Arşiv Kaydı sorgulaması bulunan evrak sunulmalıdır.
- MEVCUT ORTAKLARIN İLGİLİ MESLEK ODASI KAYIT BELGESİ (ASLI)
- (Son 3 ay içerisinde düzenlenecek) 01.10.2022 tarihli İnşaat Mühendisleri Odasının yazısında Oda Kayıt Belgesinde Yapı Denetim Kuruluşu Ortağı Oda Kayıt Belgesi konulu olması gerekmektedir.
- MEVCUT ORTAKLARIN SAĞLIK RAPORU - ŞANTİYELERDE İŞ GÖRECEKLERİNE İLİŞKİN, GÖREVİ DEVAMLI OLARAK YAPMAYA ENGEL BİR DURUMU OLMADIĞINA DAİR SAĞLIK RAPORU
- Raporu düzenleyen kuruluşça Protokol Tarihi ve Sayısı verilmiş, raporu imzalayan Doktor Adı Soyadı ve Sicil Numarası belirtilmiş olmalıdır.
- Müracaat tarihi itibariyle son 3 ay içerisinde düzenlenmiş olmalıdır.
- Rapor içeriğinde “Şantiyelerde iş görebileceklerine ilişkin, görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu olmadığını” belirten ifadelere yer verilmiş olmalıdır. Bu ibarenin sonradan doktor tarafından elle yazılması halinde, bu bölümde ilgili Doktorun Tashihat Parafı ve Kaşesi aranacaktır.
- OSGB müdürlükleri tarafından işyeri hekimince imzalanmış İşe Giriş/ Periyodik Muayene Formu (Ek-2) da getirilebilir. (Protokol tarihi ve sayısı mutlaka olmalıdır)
- ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İL MÜDÜRLÜKLERİ TARAFINDAN DÜZENLENEN BÜRO DONANIM/BÜRO ŞANTİYE DENETİM RAPORU
- YÖNETMELİĞİN 12. MADDESİ 2. FIKRASI, KANUNUN 8. MADDESİNİN SON FIKRASINDA BELİRTİLEN ŞARTLARA UYGUN GÜNCEL TEMİNAT MEKTUBU
- Banka Teminat Mektubu Süresiz Olmalıdır
- YDS (www.yds.gov.tr) sistem kontrolü
- Yapı denetim sisteminde kuruluşun denetim faaliyetine engel olmak üzere konulmuş herhangi bir engelin (denetçi personel eksikliği, adres - hisse - unvan değişiklikleri v.s. için konulmuş engellerin) bulunmadığının kontrol edilmesi gerekmektedir.
BİLGİLER
- (8) (Değişik:RG-21/3/2020-31075) Teminat tutarları, her yıl için bir önceki yılın Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi esas alınarak Merkez Yapı Denetim Komisyonu tarafından güncellenir ve her yıl 1 Şubat tarihinden geçerli olmak üzere aynı tarihe kadar Resmî Gazete’de ilân edilir.
- Yapı Denetim Kuruluşlarından belgesinin vize süresinin sona ermesini müteakip 90 takvim günü içerisinde belgesini vize ettirmeyenlerin belgesi Bakanlıkça geçici olarak geri alınacaktır.
- Yapı Denetim İzin belgesi geçici olarak geri alınan kuruluşların, 180 takvim günü içinde Valiliklerince (Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü) kuruluşun izin belgesinin vize edilmesine ilişkin tüm şartları sağladığının yazılı olarak bildirilmesi akabinde belgeleri Bakanlıkça iade edilir.
- Çekirdek personel eksikliği nedeniyle belgesi geçici olarak geri alınan kuruluşların, 180 takvim günü içinde çekirdek personelini tamamlayarak, Valiliklerince(Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü) kuruluşun faaliyet gösterdiği bürosunun, Yönetmeliğin 12’nci maddesinin beşinci ve altıncı fıkralarında belirtilen şartları sağladığının yazılı olarak bildirilmesi akabinde belgeleri Bakanlıkça iade edilir.
- (5) Yapı denetim kuruluşunun faaliyet göstereceği ilde en az 100 m2 alana sahip tam donanımlı bir ofisinin bulunması zorunludur. Merkez ofiste en az beş adet bilgisayar, iki adet yazıcı, bir adet fotokopi makinesi ve denetim hizmetinde kullanılmak üzere kuruluş adına üç adet otomobil bulundurmak şarttır.(Mülga cümle:RG-29/12/2018-30640)(4) (…)Yönetmelik 12. Madde
- (6) (Değişik:RG-5/2/2013-28550) Yapı denetim kuruluşunca izin belgesi başvurusunda bulunulmasını müteakiben, görevlendirilecek bir heyet tarafından kuruluşun faaliyet göstereceği ofisin asgari şartları haiz olup olmadığına ilişkin rapor tanzim edilir. Bu rapor, izin belgesi verilmesi safhasında dikkate alınır. Rapor hazırlanırken, aynı ofiste yapı denetimi haricinde bir başka ticari faaliyetin yürütülmemesi, denetçiler için uygun çalışma ortamlarının, düzenli arşiv bölümünün ve proje incelemesine uygun ortamın mevcut olması hususları göz önünde bulundurulur. Bir bağımsız bölümde sadece bir yapı denetim kuruluşu faaliyet gösterebilir. Yönetmelik 12. Madde